Złota Wstążka to kampania edukacyjna nt. białaczki zainicjowana przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową. Grupa Impel dołączyła rok temu do grona mecenasów kampanii.

Kampania Złota Wstążka

Białaczka jest najczęstszą chorobą nowotworową u dzieci. Stanowi prawie 30 procent wszystkich zachorowań na raka wśród osób przed osiemnastym rokiem życia. Kampania ma zwrócić uwagę po pierwsze na czynnik czas, od którego zależy życie chorych dzieci. Szybka diagnoza to większe szansę na zdrowie. Wrzesień jest miesiącem wiedzy o nowotworze krwi i miesiącem kampanii edukacyjnej Złota Wstążka. Założeniem jej jest uwrażliwienie rodziców na pierwsze niepokojące objawy choroby i podpowiedzenie im, co robić, kiedy je zauważą.

Złota wstążka

Wygrajmy z białaczką u dzieci

Szczyt zachorowań na białaczkę u dzieci przypada od 2 do 5 roku życia. Co nie oznacza, że nie chorują na nią młodsze i starsze dzieci. Co roku diagnozę „białaczka” stawia się kolejnym 300 dzieciom.

Organizatorzy kampanii głośno mówią o tym, że  białaczka to nie wyrok. Ponad 85% niepełnoletnich pacjentów dziecięcej onkologii wraca do zdrowia. Ale walka trwa o to, aby było ich jeszcze więcej. Dlatego Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” wraz z partnerami: organizacją Childhood Cancer International Europe, Fundacją Ronalda McDonalda, Fundacją DKMS i Polską Koalicją Pacjentów Onkologicznych przez cały wrzesień podnoszą wiedzę Polaków nt. nowotworu krwi. Ich cele to edukacja, profilaktyka i wsparcie w chorobie.

W kampanię zaangażowali się najlepsi polscy specjaliści w dziedzinie hematoonkologii dziecięcej. Pomogli przygotować cykl profesjonalnych poradników dla rodziców, opiekunów, nauczycieli, lekarzy pierwszego kontaktu i wszystkich dorosłych, mających na co dzień kontakt z dziećmi.

Na stronie www.zlotawstazka.pl znajdują się też odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane lekarzom przez rodziców małych pacjentów. Specjaliści rozprawiają się także z mitami na temat choroby. Wszystkie materiały posiadają wolną licencje Creative Commons, aby można było z nich korzystać i legalnie udostępniać wszędzie, gdzie to tylko możliwe.

RakReaton: i Ty możesz pomóc

Przez cały wrzesień trwa rekreacyjne wyzwanie RakReaton. Polega na zebraniu wspólnymi siłami miliona kilometrów: biegając, spacerując, jeżdżąc na rowerze. Dołączyć może każdy chętny. A jeśli cel wyzwania zostanie osiągnięty, partnerzy wyzwania przekażą 100 000 złotych na pomoc dla dzieci z wrocławskiej kliniki onkologicznej Przylądek Nadziei.

Organizatorzy kampanii: Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.

Partnerzy merytoryczni: organizację Childhood Cancer International Europe, Fundację Ronalda McDonalda, Fundację DKMS i Polską Koalicję Pacjentów Onkologicznych.

Honorowy patronat: Polskie Towarzystwo Onkologii i Hematologii Dziecięcej, Narodowy Fundusz Zdrowia, Rzecznik Praw Dziecka, Rektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Wojewoda Dolnośląski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Starosta Powiatu Wrocławskiego.

Mecenasi i partnerzy Złotej Wstążki: Grupa Impel, Fundacja LOTTO, Skarbiec TFI,  Activy i Fundacja im. dr Macieja Hilgiera.

Więcej informacji:

www.zlotawstazka.pl

www.zlotawstazka.pl/rakreaton/

www.facebook.com/zlotawstazka/

www.instagram.com/zlotawstazka/

Aktualności

Uzupełnij formularz

Podaj nam więcej szczegółów, co pomoże nam sprawnie odpowiedzieć na Twoje zapytanie









    * pole wymagane

    Administratorami Twoich danych osobowych będą Współadministratorzy wskazani w linku Wykaz Współadministratorów, którzy przetwarzają dane na podstawie umowy o współadministrowanie.
    Zgłoszenie odwołania ww. zgód należy wysłać na następujący adres e-mail: iod.e-marketing@auraco.pl
    Punktem kontaktowym dla Ciebie, w sprawach dotyczących ochrony Twoich danych w związku z ww. Zgodami, jest Auraco sp. z o.o., ul. Solec 81B, 00-382 Warszawa, adres e-mail iod.e-marketing@auraco.pl.