10 najważniejszych zmian w podatkach w 2021 roku
06.01.21
Udostępnij
Za nami rok 2020, który z pewnością przez długie lata kojarzyć się będzie przede wszystkim z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Był to także rok, w którym z uwagi na COVID-19 ustawodawca zdecydował się na wprowadzenie licznych ulg podatkowych, ułatwień i doraźnych zmian w podatkach (wprowadzanych w ramach różnych pakietów nazywanych „tarczami antykryzysowymi”). Pod koniec minionego roku przyjęte zostały także liczne (czasami kontrowersyjne) nowelizacje przepisów, nie zawsze oceniane jako korzystne dla podatników. Jaki będzie 2021 rok w podatkach? Zapraszamy do zapoznania się z opisem wybranych przez nas zmian w prawie podatkowym.
- CIT w niektórych spółkach osobowych
- Estoński CIT
- 9% CIT
- Ograniczenie ulgi abolicyjnej
- Zmiany w ryczałcie ewidencjonowanym
- Zmiany dla spółek nieruchomościowych
- Sporządzanie i publikowanie informacji o strategii podatkowej
- Co z podatkiem u źródła?
- Zmiany we właściwości urzędów skarbowych
- Pakiet SLIM VAT
1. CIT w niektórych spółkach osobowych
Zmiana istotna dla spółek komandytowych i niektórych spółek jawnych
2021 rok będzie kolejnym rokiem wpisującym się w przyjętą kilka lat temu strategię uszczelniania podatków. Pierwszą i jak się wydaje najbardziej komentowaną zmianą (przede wszystkim z uwagi na to, że zmiana została przyjęta w ostatnim możliwym terminie) wpisującą się we wspomnianą strategię jest opodatkowanie podatkiem dochodowym od osób prawnych niektórych spółek osobowych (opodatkowaniu co do zasady podlegać będą spółki komandytowe i niektóre spółki jawne).
Zdaniem Ministerstwa Finansów wspomniana zmiana ma celu ukrócenie optymalizacji podatkowej u dużych i zagranicznych podmiotów. Nie zmienia to jednak faktu, że koszty tego rozwiązania poniosą głównie polscy podatnicy, którzy prowadzą działalność za pomocą spółek komandytowych.
Obecnie spółki komandytowe i jawne, jako podmioty nieposiadające osobowości prawnej, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem CIT. Dochód przypadający na taką spółkę jest proporcjonalnie rozdzielany między jej wspólników – i to oni we własnym zakresie rozliczają podatek dochodowy (PIT). Taka konstrukcja podatkowa sprawiała, że podatnicy coraz częściej decydowali się na prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółek komandytowych, gdzie efektywne opodatkowanie było znacznie niższe niż w przypadku spółki z o.o. (gdzie najpierw podatek CIT płaci spółka a potem jej wspólnik rozlicza PIT z tytułu wypłaconego mu zysku). Zazwyczaj komplementariuszem w takiej spółce zostawała sp. z o.o., co pozwalało na ograniczenie odpowiedzialności za zobowiązania spółki komandytowej.
W 2021 r. powyższe zasady opodatkowania spółek komandytowych przejdą już do historii, a spółki komandytowe oraz spółki jawne, których wspólnikami nie są wyłącznie osoby fizyczne, staną się podatnikami podatku CIT.
W przypadku spółek komandytowych ustawodawca przewidział możliwość odroczenia zmiany statusu spółki komandytowej do 30 kwietnia 2021 roku, pozostawiając w tym zakresie decyzję spółce komandytowej. Spółki jawne staną się podatnikami CIT od 1 stycznia 2021 roku, jeżeli do 31 stycznia 2021 roku nie zostanie złożona informacja o podatnikach podatku dochodowego od osób prawnych oraz o podatnikach podatku dochodowego od osób fizycznych, posiadających, bezpośrednio lub za pośrednictwem podmiotów niebędących podatnikami podatku dochodowego, prawa do udziału w zysku tej spółki.
Objęcie spółki komandytowej i niektórych spółek jawnych podatkiem CIT oznacza znaczny wzrost opodatkowania dochodu dla wspólników tych spółek.
2. Estoński CIT
Zmiana istotna dla spółek z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółek akcyjnych
Wraz z nowym rokiem spółki z o.o. oraz spółki akcyjne mogą wybrać ryczałt od dochodów spółek kapitałowych (potocznie nazywany „estońskim CIT”) będący alternatywą dla podstawowego rozliczania podatku CIT (spółki komandytowe i jawne rozliczające CIT nie mogą skorzystać z tego rozwiązania). Zasadniczą korzyścią tego rozwiązania jest odroczenie momentu opodatkowania do momentu wypłaty zysku, zmniejszona liczba obowiązków dokumentacyjnych oraz możliwość osiągnięcia efektywnie niższego opodatkowanie z punktu widzenia udziałowca lub akcjonariusza.
Do skorzystania ze wskazanej formy opodatkowania konieczne jest spełnienie wielu dodatkowych warunków. Przede wszystkim estoński CIT adresowany jest do małych i średnich przedsiębiorców o obrotach poniżej 100 mln. zł, których udziałowcami/akcjonariuszami są wyłącznie osoby fizyczne. Kolejne warunki to m.in. zatrudnianie co najmniej 3 pracowników(oprócz udziałowców); ponoszenie nakładów inwestycyjnych, sporządzanie sprawozdania finansowego na podstawie Ustawy o rachunkowości. Podatnicy zainteresowani omawianą formą rozliczania podatku CIT muszą także złożyć zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem w terminie do końca pierwszego miesiąca pierwszego roku podatkowego.
Ryczałt wybierany jest na okres bezpośrednio po sobie następujących 4 lat podatkowych i podlega automatycznemu przedłużeniu na kolejne czteroletnie okresy, chyba że podatnik złoży informację o rezygnacji z tej formy opodatkowania w deklaracji składanej za ostatni rok podatkowy, w którym podatnik stosował to opodatkowanie. W okresie stosowania ryczałtu od spółek kapitałowych podatnikowi nie przysługuje prawo do odliczeń od podstawy opodatkowania darowizny, ulgi B+R, ulgi na złe długi, innych ulg odliczanych od podstawy opodatkowania.
Wysokość obciążenia podatkowego uzależniona jest od wielkości podatnika oraz wysokości nakładów inwestycyjnych. Podstawowa stawka ryczałtu wynosi 15% lub 25% podstawy opodatkowania (efektywna stawka opodatkowania w praktyce będzie niższa).
Podatnik CIT zainteresowany estońskim CIT przed dokonaniem wyboru tej formy opodatkowania, z uwagi na szereg warunków, musi dokonać wnikliwej analizy, czy może skorzystać z tego reżimu opodatkowania.
3. 9% CIT
Zmiana korzystna dla niektórych podatników CIT
Od stycznia 2021 r. zmieniły się także warunki uprawniające do skorzystania z obniżonej stawki podatku CIT (9%). Zwiększony został limit przychodów z obowiązujących do 2021 r. 1,2 mln do 2 mln euro uprawniający do stosowania wskazanej stawki dla opodatkowania dochodów osiąganych przez podatników podatku CIT. Należy pamiętać, że stawkę 9% można stosować dla opodatkowania dochodów innych niż z zysków kapitałowych.
Do tej pory z preferencyjnej stawki opodatkowania korzystali podatnicy rozpoczynający prowadzenie działalności oraz podatnicy posiadający status małego podatnika. Przy czym, dla celów określenia statusu małego podatnika brało się pod uwagę przychody z poprzedniego roku podatkowego, których limit wynosił 2 mln euro. Natomiast limit przychodów z roku podatkowego, w którym podatnik stosuje stawkę podatku w wysokości 9%, wynosił 1,2 mln euro.
Przyjęta zmiana zrównała dwa ww. (niejednolite do tej pory) wartości limitów.
4. Ograniczenie ulgi abolicyjnej
Zmiana istotna dla osób fizycznych osiągających dochody zagranicą
Zgodnie z przyjętymi zmianami z dniem 1 stycznia 2021 r. została ograniczona tzw. ulga abolicyjna w podatku PIT. Kwota odliczenia od podatku dochodowego z tytułu tej ulgi nie będzie mogła przekroczyć kwoty 1 360 zł (dla podstawy obliczenia podatku nieprzekraczającej kwoty 8.000 zł). Tym samym de facto w praktyce można mówić o likwidacji ulgi abolicyjnej.
Z ulgi abolicyjnej korzystają polscy rezydenci podatkowi uzyskujący przychody w krajach, z którymi podpisane umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania przewidują metodę proporcjonalnego odliczenia (tj. m.in. Australia, Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Holandia, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania). Rozliczając się ww. metodą, podatnik uzyskuje wyższy podatek do zapłacenia niż w przypadku drugiej (korzystniejszej) metody wyłączenia z progresją.
Istotą ulgi abolicyjnej było wyrównanie dysproporcji w podatku, przy stosowaniu poszczególnych metod unikania podwójnego opodatkowania.
Organicznie ulgi abolicyjnej spowoduje, że osoby, które pozostając polskimi rezydentami podatkowymi, a których zagraniczne dochody podlegają metodzie unikania podwójnego opodatkowania w formie odliczenia proporcjonalnego, zapłacą za granicą podatek w wysokości niższej niż podatek należny od tych dochodów w Polsce, będą zobowiązane do dopłacenia różnicy podatku na rzecz polskiego urzędu skarbowego.
5. Zmiany w ryczałcie ewidencjonowanym
Zmiany istotne przede wszystkim dla określonych grup zawodowych (tzw. wolne zawody) oraz osób wynajmujących nieruchomości.
Ustawodawca zdecydował się na dość istotne zmiany w ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych. Od 1 stycznia z uwagi na wzrost limitu przychodów, zmianę definicji wolnego zawodu oraz likwidację niektórych wyłączeń ze wskazanej formy opodatkowania będzie mogła skorzystać większa liczba podatników.
Istotną zmianą jest poszerzenie katalogu tzw. wolnych zawodów m.in. o psychologów, adwokatów, notariuszy, radców prawnych, architektów, biegłych rewidentów, doradców podatkowych. Wskazani przedsiębiorcy będą mogli płacić podatek w formie ryczałtu. Zniknął także warunek ustawowy, zgodnie z którym ryczałt mogli opłacać tylko ci podatnicy wykonujący wolny zawód, którzy świadczyli usługi na rzecz podmiotów nieprowadzących działalności gospodarczej. Od nowego roku ryczałtowcy wykonujący wolny zawód będą mogli świadczyć swoje usługi także na rzecz osób fizycznych dla potrzeb prowadzonej przez nich pozarolniczej działalności gospodarczej oraz na rzecz osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej.
Od 2021 roku obowiązuje także zwiększony limitu osiągniętych w ciągu roku przychodów, warunkujący możliwość opłacania podatku w formie ryczałtu przez osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub w formie spółki cywilnej albo jawnej.
Nowelizacja zwiększyła próg z 250 tys. euro do 2 mln euro.
Oprócz powyższego, jedną z bardziej wyczekiwanych zmian jest wprowadzenie przez ustawodawcę możliwości opodatkowania ryczałtem przychodów z najmu w ramach działalności gospodarczej. Stawka ryczałtu wynosić będzie 8,5% przychodów do kwoty 100 tys. zł i 12,5% przychodów od nadwyżki ponad 100 tys. zł. Ta sama skala będzie mieć zastosowanie również do przychodów z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze czy świadczenia usług związanych z zakwaterowaniem (PKWiU dział 55).
Dla innych usług m.in. fotograficznych (PKWiU 74.2), reklamowych (PKWiU dział 73), przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów usług prawnych, rachunkowo-księgowych i doradztwa podatkowego (PKWiU dział 69) czy usług związanych z obsługą nieruchomości, świadczonych na zlecenie (PKWiU 68.3) – stawka ryczałtu wynosić będzie 15%.
6. Zmiany dla spółek nieruchomościowych
Zmiana ważna dla branży nieruchomości.
Przyjęte nowelizacje wprowadziły również szereg zmian wpływających na funkcjonowanie krajowej branży nieruchomości.
Nowelizacja w zakresie ustawy o CIT wprowadziła definicję spółki nieruchomościowej, określając przy tym jej obowiązki sprawozdawcze oraz w określonym przypadku traktując ww. spółkę jako płatnika podatku dochodowego.
Przez spółkę nieruchomościową należy rozumieć podmiot inny niż osoba fizyczna, zobowiązany do sporządzania bilansu na podstawie przepisów o rachunkowości, w którym:
- na pierwszy dzień roku podatkowego co najmniej 50% wartości rynkowej aktywów, bezpośrednio lub pośrednio, stanowiła wartość rynkowa nieruchomości położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw do takich nieruchomości oraz wartość rynkowa tych nieruchomości przekraczała 10.000.000 zł – w przypadku podmiotów rozpoczynających działalność,
- na ostatni dzień roku poprzedzającego rok podatkowy co najmniej 50% wartości bilansowej aktywów, bezpośrednio lub pośrednio, stanowiła wartość bilansowa nieruchomości położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw do takich nieruchomości i wartość bilansowa tych nieruchomości przekraczała 10.000.000 zł oraz w roku poprzedzającym rok podatkowy przychody podatkowe (a w przypadku gdy spółka nieruchomościowa nie jest podatnikiem podatku dochodowego – przychody ujęte w wyniku finansowym netto) z tytułu dzierżawy nieruchomości i umów o podobnym charakterze lub z tytułu praw własności dotyczących nieruchomości/innych spółek nieruchomościowych, stanowiły co najmniej 60% ogółu przychodów podatkowych (albo przychodów ujętych w wyniku finansowym netto) – w przypadku podmiotów innych niż określone w ww. lit. a.
Zgodnie z nowelizacją, sprzedaż udziałów (lub innych praw o podobnym charakterze) w spółce nieruchomościowej w pewnych przypadkach może powodować obowiązki spółki nieruchomościowej jako płatnika podatku dochodowego.
Spółki nieruchomościowe oraz podatnicy posiadający bezpośrednio lub pośrednio udziały (akcje) dające co najmniej 5% praw głosu (lub praw o podobnym charakterze) w spółce nieruchomościowej, są obowiązani przekazywać Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej w określonym terminie informację o podmiotach posiadających bezpośrednio lub pośrednio w tej spółce udziały.
7. Sporządzanie i publikowanie informacji o strategii podatkowej
Nowy obowiązek dla podatkowych grup kapitałowych oraz podatników CIT osiągających wysokie przychody.
Od 1 stycznia 2021 r. niektóre podmioty gospodarcze będą miały obowiązek sporządzania oraz publikacji informacji o realizacji strategii podatkowej za rok podatkowy.
Podmiotami zobowiązanymi do sporządzenia i publikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej będą:
- podatnicy CIT, u których wartość przychodu przekroczyła równowartość 50 mln euro;
- podatkowe grupy kapitałowe (bez względu na przychody).
Informacja z realizacji strategii podatkowej za poszczególne lata, sporządzona w języku polskim, ma być umieszczane na stronie internetowej zobowiązanego podmiotu w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego.
Pierwszą informację o realizacji strategii podatkowej w ocenie Ministerstwa Finansów należy przygotować i opublikować już za 2020 r. do 31.12.2020 r.
Dodatkowo, w tym samym terminie, podatnicy zobowiązani będą do zawiadomienia właściwego organu podatkowego o adresie strony internetowej, na której umieścili przedmiotową informację o realizacji strategii podatkowej.
Informacja o realizacji strategii podatkowej ma obejmować w szczególności dane o:
- stosowanych w przedsiębiorstwie procesach oraz procedurach;
- dobrowolnych formach współpracy z organami KAS;
- realizacji obowiązków podatkowych wraz z informacją o liczbie przekazanych schematów podatkowych;
- transakcjach z podmiotami powiązanymi; planowanych lub podejmowanych działaniach restrukturyzacyjnych;
- złożonych wnioskach o wydanie interpretacji podatkowych oraz wiążących informacji stawkowych i akcyzowych; dokonywaniu rozliczeń podatkowych w tzw. rajach podatkowych.
Katalog wymaganych informacji jest otwarty. Sprawozdanie należy sporządzić z uwzględnieniem charakteru, rodzaju i rozmiaru prowadzonej działalności.
Za niedopełnienie powyższych obowiązków podatnikom grozi kara w wysokości do 250 000 zł.
8. Co z podatkiem u źródła?
Minister Finansów wydał rozporządzenia, na mocy których po raz kolejny odroczono wejście w życie niektórych przepisów o podatku u źródła. Tym razem do 30.06.2021 r.
Zgodnie z uzasadnieniem do projektu rozporządzeń odroczenie do dnia 30 czerwca 2021 r. terminu określonego w § 4 rozporządzenia z dnia 31 grudnia 2018 r. wynika z wyjątkowych uwarunkowań prowadzenia procesu legislacyjnego w dobie pandemii COVID-19, a w efekcie trwającego dłużej niż przewidywano procesu legislacyjnego dotyczącego zmiany przepisów ustawowych dotyczących zasad poboru podatku u źródła w zakresie zapowiadanej przez Ministerstwo Finansów nowelizacji, konsultowanej z przedstawicielami sektora przedsiębiorców (w szczególności dotyczącej zakresu podmiotowego oraz przedmiotowego procedury obowiązkowego poboru podatku u źródła według stawki krajowej, z prawem do zwrotu całości bądź części podatku – tzw. procedura WHT refund).
Warto zauważyć, że wejście w życie tych przepisów było już odraczane do: 30 czerwca 2019 r., 31 grudnia 2019 r., 30 czerwca 2020 r., 31 grudnia 2020 r.
Mowa o art. 26 ust. 2e ustawy o CIT, który co do zasady miał wejść w życie 1 stycznia 2019 r., ale od razu zawieszono jego stosowanie do końca czerwca 2019 r.
Przypomnijmy, zgodnie z tym przepisem, ograniczeniu w zakresie możliwości niepobrania podatku u źródła (tj. brak możliwości zastosowania zwolnień lub preferencyjnego opodatkowania na podstawie przepisów szczególnych lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania) podlegają wypłaty z tytułu należności licencyjnych, odsetek, dywidend czy usług niematerialnych dokonane na rzecz tego samego podatnika w wysokości przekraczającej w ciągu roku podatkowego płatnika kwotę 2 mln. zł. To oznacza, że po przekroczeniu powyższego limitu (liczonego dla wszystkich tytułów objętych podatkiem u źródła) od owej nadwyżki płatnik ma obowiązek obliczyć, pobrać oraz wpłacić podatek u źródła stosując stawki określone w przepisach krajowych.
Warto zauważyć, że przedmiotowe odroczenie dotyczy samego mechanizmu poboru podatku u źródła. Przepisy zobowiązujące płatników do dochowania należytej staranności przy weryfikacji poprawności stosowania zwolnienia bądź preferencyjnej stawki podatku u źródła oraz do kwalifikowania odbiorcy należności jako beneficjenta rzeczywistego na podstawie rozszerzonej definicji wciąż obowiązują.
9. Zmiany we właściwości urzędów skarbowych
Zmiana istotna przede wszystkim dla podatników osiągających wysokie przychody
Zgodnie z opublikowanym w Dzienniku Ustaw 31 grudnia 2020 r. Rozporządzeniem Ministra finansów, funduszy i polityki regionalnej z dnia 28 grudnia 2020 r. w sprawie niektórych podatników i płatników, w odniesieniu do których zadania są wykonywane przez naczelnika urzędu skarbowego innego niż właściwy miejscowo zmianie uległa tzw. siatka urzędów skarbowych.
Od 1 stycznia 2021 r. obsługą niektórych tzw. podmiotów kluczowych z całego kraju (m.in. banki krajowe i zagraniczne, zakłady ubezpieczeń; podatkowe grupy kapitałowej, podmioty prowadzące działalność o największej skali, tj. osiągające przychód/obrót netto przekraczający 50 mln euro) zajmuje się I Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie.
Wyspecjalizowany urząd skarbowy o zasięgu krajowym – I Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, zapewni pełną obsługę we wszystkich kluczowych funkcjach pełnionych przez administrację skarbową z wyłączeniem: podatku akcyzowego, podatku od gier i podatku od wydobycia niektórych kopalin, których obsługa będzie realizowana na dotychczasowych zasadach.
Zgodnie z prognozami Ministerstwa Finansów I Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie o zasięgu krajowym będzie obsługiwał ponad 3 tys. podmiotów.
Pozostałe wyspecjalizowane – wojewódzkie urzędy skarbowe (np. Dolnośląski Urząd Wojewódzki) będą obsługiwać m.in. banki spółdzielcze, spółdzielcze kasy oszczędnościowo – kredytowe; jednostki samorządu terytorialnego; przedsiębiorców zagranicznych prowadzących działalność na dużą skalę (tj. przychód/obrót pow. 3 mln. euro), a także osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadających osobowości prawnej, których przychód/obrót netto znajduje się w granicy 3-50 mln euro (z wyłączeniem spółek cywilnych).
Zgodnie z uzasadnieniem do wprowadzanych przepisów zmiana właściwości naczelnika urzędu skarbowego, która nastąpiła 1.01.2021 powoduje automatyczne przypisanie podmiotów do właściwego urzędu skarbowego.
10. Pakiet SLIM VAT
Zmiany istotne dla wszystkich podatników VAT
SLIM VAT (Simple Local And Modern VAT) to określenie na pakiet zmian w podatku od towarów i usług promowany jako kolejna zmiana mająca ułatwić przedsiębiorcom rozliczanie tego podatku. Zmiany zostały wprowadzone w czterech najważniejszych obszarach, tj.
- prostsze fakturowanie (uproszczenia przy korektach faktur, przede wszystkim brak konieczności posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej),
- ułatwienia dla eksporterów (wydłużenie terminu wywozu towarów z 2 do 6 miesięcy dla zastosowania stawki 0%),
- wspólne zasadny przeliczania kursów walut w VAT i PIT/CIT (wybór zasady przeliczenia kursu walut jak dla przeliczenia przychodu w podatku dochodowym) oraz
- pakiet korzyści dla przedsiębiorców (wydłużenie prawa do odliczenia podatku naliczonego z 3 do 4 miesięcy; prawo do odliczania podatku naliczonego z faktur za nabycie usług noclegowych w celu ich odsprzedaży).
Oprócz powyższych ułatwień w podpisanej ustawie wprowadzono przepisy doprecyzowujące wybrane elementy konstrukcji VAT, m.in. w zakresie Wiążącej Informacji Stawkowej, JPK, tzw. białej listy podatników i kas rejestrujących.
Podstawa prawna wprowadzonych zmian:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw; Dz. U. 2020 poz. 2122.
- Ustawa z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw; Dz. U. 2020 poz. 2123.
- Ustawa z dnia 27 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw; Dz. U. 2020 poz. 2419.
- Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wyłączenia lub ograniczenia stosowania art. 26 ust. 2e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; Dz. U. 2020 poz. 2421.
- Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wyłączenia lub ograniczenia stosowania art. 41 ust. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; Dz. U. 2020 poz. 2416.
- Rozporządzenie ministra finansów, funduszy i polityki regionalnej z dnia 28 grudnia 2020 r.; Dz. U. 2020 poz. 2456.
Powiązane artykuły

Ulga na sponsoring. Przedsiębiorco, sprawdź, dlaczego warto wspier...
Od 1 stycznia 2022 r. podatnicy PIT oraz CIT mogą skorzystać z ulgi dla wspierających sport, kulturę i edukację, czyl...
14.03.23



Podatki w 2023 roku – sprawdź najważniejsze zmiany i pobierz biule...
Jak będą wyglądały podatki w 2023 roku? Czy wprowadzone zmiany będą korzystne dla podatników?
03.01.23