Centrum Szkoleń Produktowych Grupy Impel – innowacyjny ośrodek szkoleniowy w branży Facility Management
10.10.24
Udostępnij
Minęły dwa lata od utworzenia przez Grupę Impel w pełni profesjonalnego centrum szkoleniowego, przeznaczonego dla pracowników z obszaru branży Facility Management. Tego typu ośrodki szkoleniowe są popularne i dość powszechne w krajach Europy Zachodniej, a od 2022 r. jeden z nich działa również w Polsce, w siedzibie Grupy Impel we Wrocławiu.
Centrum Szkoleń Produktowych Grupy Impel to miejsce, gdzie na 350 m2 powierzchni pracownicy mogą doskonalić swoje umiejętności i testować nowe rozwiązania. Ośrodek współpracuje z kluczowymi partnerami z branży, przez co ma dostęp do najnowszych technologii oraz sprzętu i pozostaje bezkonkurencyjny pod względem możliwości i różnorodności oferowanych szkoleń.
Unikalne możliwości szkoleniowe
– Centrum Szkoleń Produktowych Grupy Impel jest wyjątkowe na skalę krajową. Przestrzeń szkoleniowa została podzielona na komfortową część przeznaczoną do prowadzenia szkoleń teoretycznych oraz osobną część do prowadzenia szkoleń praktycznych. Nasze sale szkoleniowe wyposażone są w najnowocześniejszy sprzęt audiowizualny, w tym kamerę śledzącą umożliwiającą prowadzenie szkoleń online – mówi Tomasz Grabski, dyrektor Centrum Szkoleń Produktowych Grupy Impel.
Oferta szkoleń obejmuje szeroki zakres: od tematyki związanej z utrzymaniem czystości, przez zabezpieczenie obiektów, aż po techniczne utrzymanie nieruchomości. W takiej formule, w czasie niespełna 2 lat działania, centrum przeszkoliło 2500 osób.
Ważnym założeniem naszego ośrodka szkoleniowego jest przekazywanie w nim wiedzy nie tylko na temat technik i technologii w sprzątaniu, ale także na temat ochrony obiektów oraz usług serwisu technicznego. Dzięki takim szkoleniom pracownicy otrzymują kompletne informacje na temat swojego środowiska pracy. Interdyscyplinarna wiedza pozwala na lepsze zarządzanie personelem i zwiększa efektywność komunikacji z klientem – podkreśla Tomasz Grabski.
Praktyczne podejście do nauki
W części praktycznej umieszczono 16 rodzajów podłoża występujących w różnego typu obiektach – od galerii handlowych, po biurowce czy hale magazynowe lub przemysłowe.
– W naszym centrum szkoleniowym mamy podłogi betonowe, posadzkę z żywicy, gres, marmur i drewno, a także linoleum oraz wykładziny. Dodatkowo ściany lub filary wyposażone są w elementy jakie występują w obiektach np. blacha ocynkowana, ryflowana czy pleksi. Kolejnym odzwierciedleniem warunków, jakie występują w obiektach naszych klientów jest obecność chłodni, typowej dla sklepów sieciowych, a nawet boksu kasowego.
Tomasz Grabski podkreśla także wagę szkoleń w zakresie nauki efektywnego i zgodnego ze standardami mycia okien, zarówno ręcznego, jak i przy użyciu maszyn. Wartym uwagi elementem jest zamontowany na terenie ośrodka szkoleniowego system monitoringu wizyjnego oraz kamer wysokiej rozdzielczości z możliwością obrotu 360 stopni.
W Centrum Szkoleń Produktowych stworzyliśmy również przestrzeń do praktycznych ćwiczeń dla pracowników technicznego utrzymania nieruchomości. Szkolony personel ma tu możliwość wymiany i regulacji drzwi, wymiany oświetlenia, wymiany bezpieczników czy szpachlowania i malowania. W budynku mamy także replikę auta grupy mobilnej z pełnym wyposażeniem. Jako firma usługowa, która dysponuje ogromną liczbą mobilnych grup serwisowo-porządkowych, prowadzimy specjalistyczne szkolenie adresowane dla ich pracowników – uzupełnia Tomasz Grabski.
Przyjęta formuła ośrodka szkoleniowego Grupy Impel daje pracownikom możliwość doskonalenia swoich umiejętności, ćwiczenia praktycznego, ale też pozwala na popełnianie błędów w kontrolowanych warunkach. W Centrum znajduje się miejsce na testy, gdzie pracownicy mogą zobaczyć, jakie szkody mogą powstać na skutek braku wiedzy w technikach sprzątania – stosowania nieodpowiedniej technologii czy dobrania niewłaściwych środków lub narzędzi.
– Zdecydowanie lepiej zniszczyć wybraną próbkę w miejscu szkoleniowym i nie powielać błędów w obiekcie klienta. To pozwala szkolonym pracownikom unikać kosztownych błędów w rzeczywistych warunkach pracy – podkreśla dyrektor Centrum Szkoleń Produktowych.
Współpraca z partnerami i ekologia
Projekt ośrodka szkoleniowego Grupy Impel realizowany jest we współpracy z czołowymi producentami profesjonalnych maszyn i środków chemicznych. Wśród partnerów Centrum Szkoleń Produktowych są m.in. Cleanfix, Comac, I-onic, Karcher, Orbot, Makita, Numatic, SpaceVace, Vermop oraz Biopur.
Jednym z istotnych aspektów prowadzonych w ośrodku szkoleń jest rozwijanie ekologicznej świadomości pracowników. W trakcie zajęć prowadzący szkolenia kładą szczególny nacisk na sposób świadczenia usług w sposób przyjazny dla środowiska. To dlatego ważnymi elementami szkoleń są m.in. nauka właściwego dozowania środków czystości, skutecznego segregowania odpadów oraz zarządzania zasobami z poszanowaniem środowiska.
– W ramach współpracy z marką Biopur rozwijamy linię ekologiczną, która posiada znak EU Ecolabel. Dodatkowo, razem z działającym w Grupie Impel Biurem EKO propagujemy ekologiczne rozwiązania w sprzątaniu promując wybieranie maszyn i urządzeń pochodzących z recyklingu – dodaje Tomasz Grabski.
Centrum Szkoleń Produktowych – osiągnięcia i przyszłość
– Tylko w 2023 roku Centrum Szkoleń Produktowych odwiedziło 1250 osób. Prowadzimy tematyczne szkolenia w ramach cykli, takich jak „Podstawy profesjonalnego sprzątania”, „ABC Kierownika Usług – operator utrzymania czystości” oraz „ABC Kierownika Usług – opieka nad pacjentem”. Organizujemy także specjalistyczne szkolenia dla pracowników centrali oraz warsztaty adresowane dla pracowników działu technologii, na których omawiamy aspekty środowiskowe i certyfikaty jakościowe – mówi Tomasz Grabski.
W 2024 roku centrum wprowadziło kolejny moduł szkoleniowy ABC Kierownika Usług, oparty na specjalistycznych warsztatach technologicznych i obejmujący podstawy pierwszej pomocy. Dodatkowo ośrodek rozpoczął cykl szkoleń terenowych, w tym pilotażowe szkolenie „profesjonalne mycie okien”.
Druga połowa 2024 r. zapowiada się dla centrum bardzo obiecująco. Liczba chętnych na szkolenia rośnie, co motywuje nas do wprowadzania kolejnych innowacyjnych pomysłów, których szczegółami już wkrótce będziemy się dzielić – zdradza dyrektor Centrum Szkoleń Produktowych.
Powiązane artykuły
Niezależne audytowanie jakości usług
Wprowadzenie działań audytowych w ramach realizacji usług outsourcingowych wspiera rozwój procesów realizowanych prze...
17.07.24