Cyfrowa rewolucja w usłudze ochrony
02.02.21
Udostępnij
Zarządzanie usługami ochrony zmienia się na naszych oczach. Nowoczesne technologie i cyfryzacja usprawniają pracę człowieka, a aplikacje pozwalają efektywnie planować harmonogram pracy zespołów ochrony. Jednym z takich rozwiązań jest Guard FM, rozwiązanie Grupy Impel wspierające pracowników ochrony w ich codziennych obowiązkach.
Guard FM to multi-platformowy, modułowy i mobilny system informatyczny przeznaczony do wsparcia świadczonych usług bezpieczeństwa na chronionych obiektach. Wdrożenie aplikacji na obiekcie daje klientowi pełną wiedzę o przebiegu służby, podjętych działaniach ochrony, nieplanowanych zdarzeniach i osobach oraz pojazdach przebywających na terenie obiektu. Dostęp do informacji jest realizowany online z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Daje też możliwość elastycznego dopasowania usługi do bieżących potrzeb.
Dzięki wdrożeniu aplikacji klient w sposób transparentny widzi, że świadczone przez nas usługi są optymalnie skonfigurowane, a zarządzanie nimi z pewnością jest efektywne.
Aplikacja Guard FM składa się z czterech podstawowych modułów: elektroniczna książka zdarzeń, moduł awizacji, moduł kontroli operacyjnych oraz moduł raportowania.
Elektroniczna książka zdarzeń
Elektroniczna książka służby jest narzędziem raportującym działania służby ochrony. Pozwala sprawnie ewidencjonować zdarzenia występujące na ochranianym obiekcie z uwzględnieniem jego specyfiki.
Raport przebiegu służby jest zestawieniem zdarzeń występujących na chronionym obiekcie takich jak np:
- otwarcie i zamknięcie obiektu,
- wykonywanie obchodów,
- kontrole newralgicznych miejsc i pomieszczeń obiektu,
- podejmowanie interwencji,
- udzielanie pomocy przedmedycznej osobom przebywającym na obiekcie,
- podejmowanie działań ratowniczych podczas wystąpienia alarmów pożarowych.
Klient po zalogowaniu się do systemu ma możliwość weryfikacji przebiegu służby, składu osobowego pracowników ochrony i ich czasu pracy. Wszystkie kluczowe dane można wyeksportować do przyjaznych użytkownikowi raportów. Klient ma również możliwość zdefiniowania listy zdarzeń nadzwyczajnych, o których chce być informowany w czasie rzeczywistym takich jak przyjazd policji, pogotowia ratunkowego, alarm pożarowy, awaria techniczne czy wypadek na obiekcie.
Mając dostęp do szczegółowych danych, możemy dokonać analizy, która pozwala optymalizować kluczowe założenia świadczonej usługi.
Zarządzanie awizacjami
Ważną funkcjonalnością aplikacji Guard FM jest moduł zarządzania awizacjami, zarówno wejściami planowanymi jak i wejściami ad hoc. Osoby zalogowane do systemu otrzymują powiadomienia o pojawieniu się ich gościa na wybranym wejściu. Pracownicy ochrony mają zawsze aktualny przegląd wszystkich osób oczekujących oraz znajdujących się wewnątrz obiektu.
Program współpracuje z tzw. kioskami awizacyjnymi. Pracownicy nie muszą bezpośrednio uczestniczyć w całym procesie, ale zawsze mają pełną kontrole nad ruchem osobowym i materiałowym na obiekcie. Program pozwala na szybki druk przepustek i może wykorzystywać technologię kodów QR.
Kontrola operacyjna
Kontrola operacyjna jest modułem służącym do zadaniowania i kontroli podległych pracowników. Menadżer, kierownik, szef ochrony może w łatwy i szybki sposób zlecić dowolnej grupie pracowników dla wybranego MRU (miejsca realizacji usługi) kontrole lub zadania. Pracownicy niezwłoczne otrzymują informację o przydzielonym zadaniu w aplikacji mobilnej zainstalowanej w smartfonie i na nim potwierdzają wykonanie zleconej czynności kontrolnej. Raportowanie może wymagać od pracownika ochrony wykonującego kontrolę, oprócz odpowiedzi typu: TAK/NIE, opisanie stanu zastanego, np. zrobienie zdjęcia. Aby mieć pewność, że kontrola została wykonana w wyznaczonym miejscu, aplikacja korzysta z geolokalizacji i wymusza rozpoczęcie kontroli tylko w zdefiniowanej lokalizacji.
Kontrole można planować lub harmonogramować na przyszły okres lub ad-hoc z możliwością wykorzystywania szablonów kontroli.

Wszystkie informacje na jednym ekranie
Moduł Raporty pozwala na przedstawienie kluczowych informacji z pozostałych modułów w atrakcyjnej i czytelniej formie graficznej. Klient poprzez aplikację webową ma dostęp do wszystkich kluczowych informacji nt. świadczonej na obiekcie usługi. Aplikacja pozwala klientowi nadzorować jakość realizowanej usługi i zapewnia pełną informację o stanie bezpieczeństwa obiektu. Pełna informacja o świadczonej usłudze bez wątpienia zapewnia optymalizację kosztów i eliminację nieefektywnych działań poprzez prawidłowo zaplanowane wykorzystanie zasobów ludzkich.
Jakie korzyści z aplikacji zyskuje klient
Wdrożenie Guard FM na obiekcie to przede wszystkim dostęp do zoptymalizowanych usług opartych na nowych technologiach. Dzisiaj, dzięki cyfryzacji, świadczymy usługi w zupełnie innym standardzie. GUARD FM to narzędzie spełniające potrzeby najbardziej wymagającego klienta. W każdej chwili ma dostęp do informacji o zdarzeniach, alertach, danych dotyczących awizacji i raportów z kontroli obiektu.
Dzięki aplikacji klient zyskuje kontrolę nad jakością realizowanej usługi i zapewnia sobie pełną informację o stanie bezpieczeństwa obiektu. Moduły służące do optymalizacji czasu pracy zapewnią eliminację nieefektywnych działań oraz kosztów poprzez prawidłowo zaplanowane wykorzystanie zasobów ludzkich.

Powiązane artykuły

Jaka jest kondycja branży ochrony w Polsce? Poznaj raport Polskieg...
Polski Związek Pracodawców Ochrona opublikował raport Branża bezpieczeństwa w Polsce: szanse, zagrożenia, kierunki ro...
18.05.23


Jak zapewnić bezpieczeństwo podczas imprezy masowej?
Wśród wielu zadań, jakie realizują organizatorzy imprez, jest również zadbanie o bezpieczeństwo w trakcie całego wyda...
25.01.23

Co może ochronić branżę handlową przed zagrożeniami rynkowymi i sp...
Co dziś jest największym wyzwaniem dla tej branży handlowej i jak zapewnić ochronę, aby zwiększyć bezpieczeństwo klie...
17.01.23