Jakie korzyści w zakresie optymalizacji kosztów usług daje współpraca z multidostawcą?
03.07.23
Udostępnij
Współpracując z multidostawcą usług klienci zyskują zaufanego partnera biznesowego, który dobrze rozpoznaje ich oczekiwania. To stwarza przestrzeń do efektywnego poszukiwania optymalizacji i szybkiego reagowania na aktualne zmiany rynkowe. Daje również możliwość rozszerzania zakresu współpracy o usługi skrojone na miarę potrzeb. Takim przykładem jest wieloletnia współpraca Grupy Impel z firmą EthosEnergy Poland S.A.
Współpraca Grupy Impel i EthosEnergy Poland S.A.
Grupa Impel od ponad 20 lat świadczy usługi z zakresu utrzymania czystości dla firmy produkcyjnej EthosEnergy Poland S.A. Przedsiębiorstwo to zajmuje się projektowaniem, produkcją, serwisem i diagnostyką generatorów oraz transformatorów dużych mocy, jak również produkcją wielkogabarytowych konstrukcji stalowych i serwisem turbin parowych. W ramach współpracy Impel realizuje m.in. usługi utrzymania czystości w halach produkcyjnych i budynkach administracyjnych oraz utrzymania terenów zewnętrznych.
Niedawno firma zdecydowała się powierzyć Grupie Impel kolejny ważny obszar, jakim jest bezpieczeństwo osób i mienia zakładu produkcyjnego w Lublińcu. Firma z sukcesem działa na arenie międzynarodowej. Świadczy usługi dla takich wymagających branż jak: energetyka, przemysł, lotnictwo czy sektor naftowy i gazowy. Dlatego wszelkie kwestie związane z bezpieczeństwem oraz zarządzaniem ryzykiem mają tu szczególne znaczenie i muszą być zgodne z międzynarodowymi normami.
– Nasza współpraca z Grupą Impel rozpoczęła się w 1999 roku. Przez ten czas wielokrotnie musieliśmy wspólnie stawić czoła niełatwym wyzwaniom czy sytuacjom kryzysowym, jak chociażby pandemia Covid-19 – mówi dr inż. Rafał Maniara, dyrektor ds. technicznych i rozwoju EthosEnergy Poland. Managerowie oraz pracownicy Impela doskonale znają nasz obiekt, jak i specyfikę naszej działalności. Mamy do siebie duże zaufanie. Wypracowaliśmy partnerskie relacje, a to stwarza przestrzeń do elastycznych działań, szybkiej reakcji na nagłe zmiany oraz dialogu i nieustannego poszukiwania jeszcze lepszych rozwiązań. To wszystko zaowocowało w sytuacji, kiedy postanowiliśmy rozszerzyć naszą współpracę. Zamiast standardowej oferty otrzymaliśmy od Grupy Impel kompleksowe wsparcie w zakresie bezpieczeństwa naszego obiektu – przyznaje dr inż. Rafał Maniara.

Analiza stanu obecnego – dokładne rozpoznanie potrzeb klienta przed złożeniem oferty
Grupa Impel zaproponowała, aby proces ofertowania został poprzedzony analizą stanu obecnego, przeprowadzoną przez inżyniera specjalizującego się w systemach bezpieczeństwa.
– Po wielu rozmowach z naszym klientem, jak również mając świadomość obecnej sytuacji rynkowej, uznaliśmy, że przed złożeniem oferty przeprowadzimy audyt wewnętrzny, z udziałem naszego eksperta, który da nam realny obraz sytuacji w tym obszarze. Chcieliśmy dowiedzieć się, jakie elementy systemu bezpieczeństwa wymagają usprawnień, gdzie możemy poszukać oszczędności, a gdzie warto wprowadzić nowe, bardziej efektywne rozwiązania – przyznaje Bożena Sury, dyrektor ds. sprzedaży usług w segmencie Elektronika i AGD w Grupie Impel.
Analiza stanu obecnego odbyła się z udziałem doświadczonego inżyniera Grupy Impel, Mateusza Noconia, inżyniera sprzedaży Biura Technologii Ochrony oraz projektanta systemów sygnalizacji zagrożeń.
– Moim zadaniem było przede wszystkim zweryfikowanie stopnia zabezpieczenia obiektu pod kątem systemów technicznych, pracy ochrony i zabezpieczeń mechanicznych. Sprawdziłem, jak funkcjonuje obiekt, jak działają poszczególne posterunki i systemy zabezpieczeń. Rozmawiałem z pracownikami, zebrałem ich spostrzeżenia i zgłaszane potrzeby – to bardzo cenne źródło wiedzy. Weryfikacja systemu pozwoliła określić, w jakim on jest stanie, czy jest wystarczający oraz jak może być zmodernizowany i usprawniony. W analizie wskazałem m.in. obszary, gdzie można było ograniczyć koszty oraz takie, gdzie możliwe były usprawnienia w postaci automatyzacji i odciążenia pracowników – wskazuje Mateusz Nocoń.
Przemodelowanie usługi zamiast dodatkowych inwestycji
Jednym z wielu usprawnień zaproponowanych przez Grupę Impel było wdrożenie elektronicznej książki zdarzeń i odciążenie pracowników ochrony, którzy dotychczas prowadzili w formie papierowej. Elektroniczna wersja takiej książki usprawnia jej funkcjonowanie i rozszerza zakres. W większym stopniu też eliminuje ryzyko wystąpienia błędów czy utraty danych. Umożliwia również automatyczne raportowanie działań służby ochrony. Taki raport jest zestawieniem zdarzeń występujących na chronionym obiekcie, jak np.: otwarcie i zamknięcie obiektu, wykonywanie obchodów, kontrole newralgicznych miejsc i pomieszczeń obiektu czy podejmowanie interwencji (więcej o Elektronicznej Książce Zdarzeń pisaliśmy na blogu). Elektroniczna książka zdarzeń jest bezpośrednio połączona z autorską aplikacją GuardFM, dzięki czemu klient ma możliwość weryfikacji przebiegu służby, składu osobowego pracowników ochrony i ich czasu pracy – z dowolnego miejsc i o dowolnej porze. A w przypadku zdarzeń nadzwyczajnych, takich jak przyjazd policji, pogotowania ratunkowego czy alarm pożarowy, otrzymuje powiadomienie sms.
– W wyniku przeprowadzonych działań przedstawiliśmy klientowi zarówno wnioski z analizy, jak i dwie oferty. Pierwsza opierała się o dotychczas świadczony model usług bezpieczeństwa, druga uwzględniała optymalizacje wynikające z przeprowadzonej analizy naszego eksperta. Różnica cenowa między pierwszą a drugą propozycją była na poziomie 20% (na korzyść oferty uwzględniającej optymalizacje) – mówi Bożena Sury. I dodaje: Takie działania pokazały klientowi, że konwersja usługi jest możliwa bez dodatkowych nakładów na inwestycje z jego strony. W niektórych przypadkach wystarczy odpowiednie przemodelowanie uslugi.
Kluczem do sukcesu w tym, jak i wielu przypadkach współpracy z naszymi klientami jest zaufanie, dialog i partnerskie relacje – podkreśla Grzegorz Mrowiec, dyrektor handlowy Segmentu Elektronika i AGD. Zdajemy sobie sprawę, że coroczny wzrost wynagrodzeń przekłada się bezpośrednio na zwiększanie kosztów usług. Dlatego ważnym elementem naszej oferty jest wykorzystanie technologii. Poszukujemy takich rozwiązań technicznych, które pozwolą na optymalizację czasu poświęcanego przez pracowników na daną czynność. Nasze podejście do usługi zakłada przeprowadzenie audytu obiektu, pozwalającego na diagnozę obecnego modelu usługi i weryfikację możliwości jej konwersji.
Powiązane artykuły



