Rola serwisu technicznego w funkcjonowaniu nieruchomości
10.05.22
Udostępnij
Obiekty handlowe oraz usługowe wymagają do prawidłowego funkcjonowania stałej obsługi serwisu technicznego. Dostęp do usług wsparcia w danej placówce w dużej mierze zależy od jej miejsca położenia oraz wielkości. Sieci obiektów o rozproszonej strukturze często zmagają się problemem zapewnienia jednakowego standardu obsługi w każdej placówce.
- Czym jest usługa technicznego utrzymania nieruchomości?
- Jak zoptymalizować zarządzanie funkcjonowaniem wielu miejsc, rozsianych po całej Polsce, w miastach o różnej wielkości?
- W jaki sposób można zapewnić jednakowy standard świadczonej usługi w każdej placówce?
Techniczne utrzymanie nieruchomości w różnych placówkach
Serwis techniczny utrzymania konieczny jest w każdej placówce, niezależnie od charakteru jej działalności oraz miejsca jej położenia. O prawidłowe funkcjonowanie obiektu pod kątem technicznym muszą dbać nie tylko właściciele obiektów wolnostojących, ale także najemcy powierzchni w centrach handlowo – usługowych.
Jakie działania wchodzą w zakres technicznego utrzymania nieruchomości?
Serwis techniczny obiektów handlowych lub usługowych można podzielić na 3 kategorie usług.
- Przeglądy związane z urządzeniami znajdującymi się w danej lokalizacji
Tego typu przeglądy są wymagane zarówno poprzez przepisy prawa, jak i narzucone przez producentów urządzeń lub instalacji w tzw. dokumentacji techniczno – ruchowej. Zgodnie z tymi wytycznymi wykonywane są przeglądy, w ramach których oceniany jest także stan techniczny urządzenia.
Jeżeli widzimy zużycie urządzeń lub z analizy historii urządzenia wnioskujemy o jego wysokiej awaryjności, to w ślad za tym rekomendujemy wykonanie określonych działań, np. prace remontowe, naprawcze lub całkowitą wymianę urządzenia – wyjaśnia Robert Mazur, Dyrektor Handlowy Grupy Produktowej IFM. - Bieżąca naprawa usterek
Naprawa bieżących usterek realizowana jest w różnych zakresach czasowych, w zależności od stopnia istotności danej usterki. Zdarzenia krytyczne to te, które bezpośrednio zagrażają zdrowiu lub życiu ludzi, lub uniemożliwiają poprawne funkcjonowanie placówki. Są one wówczas realizowane w bardzo szybkim czasie. Natomiast zdarzenia, które nie są zagrożeniem lub nie wpływają na funkcjonowanie placówki, czyli drobne usterki w ramach usług tzw. złotej rączki realizowane są zbiorczo z wydłużonym czasem reakcji naprawy. - Modernizacja i remonty w większym zakresie
To działania związane zwykle z odnowieniem całej placówki, zmianami aranżacyjnymi, które nierzadko zawierają także wymiany podłogi lub sufitów. Tego typu remonty wynikają ze zmiany rozkładu nieruchomości, wystroju lub funkcjonowania placówki – dodaje Robert Mazur.
W przypadku klientów sieciowych dostępny jest cały wachlarz usług. Od konstrukcji umowy zależy czy jest to pełna obsługa czy wybrane zakresy obsługi technicznej.
Jednakowy standard usług w każdym obiekcie
Zarządcy obiektów sieciowych w swoich działaniach stawiają za priorytet zapewnienie jednakowego standardu we wszystkich placówkach. Takie rozwiązanie pozwala na centralną kontrolę jakości usług. Zyskuje na tym nie tylko właściciel marki, ale także kierownik obiektu, który pozbędzie się wielu problemów związanych z bieżącym utrzymaniem nieruchomości.
Zarządzanie funkcjonowaniem wielu placówek może być jeszcze bardziej optymalne, kiedy wszystkie usługi świadczone są przez jednego dostawcę.
Klienci, którzy decydują się na jednego dostawcę usług dla wszystkich sklepów w sieci, podpisują tylko jedną umowę – na wszystkie obiekty. Grupa Impel, która specjalizuje się w obsłudze klientów sieciowych, posiada zdolności operacyjne i doświadczenie pozwalające zapewnić jednakowy standard w każdym z obiektów. Dzięki optymalnemu wykorzystaniu swoich zasobów zoptymalizowane są koszty realizacji usługi – wyjaśnia Robert Mazur.
Placówki sieciowe są najczęściej obsługiwane przez zespoły Mobilnego Serwisu Technicznego. To grupy pracowników wyspecjalizowanych w technicznej obsłudze nieruchomości, które są w stanie zapewnić szybką reakcję i efektywne działanie. Przekłada się to na bezpieczeństwo placówki i zapewnienie ciągłości jej funkcjonowania.
Z klientem komunikujemy się za pomocą aplikacji, które pozwalają na bieżące aktualizowanie harmonogramu przeglądów i zarządzanie terminowością ich realizacji, wprowadzenie zleceń ad hoc oraz, w niektórych przypadkach, na składanie zapytań ofertowych, które dotyczą większych zleceń remontowych lub modernizacji – dodaje R. Mazur.
Powiązane artykuły
Niezależne audytowanie jakości usług
Wprowadzenie działań audytowych w ramach realizacji usług outsourcingowych wspiera rozwój procesów realizowanych prze...
17.07.24
Ekologiczne sprzątanie w nieruchomościach komercyjnych
Usługi utrzymania czystości przyjmują nowy wymiar, przechodząc od tradycyjnego modelu realizacji usługi do modelu eko...
04.10.23